Bu Blogda Ara

4 Ocak 2017 Çarşamba

İYİ ÖĞRETMEN


Eğitimin Kalbi: İyi Öğretmen
İyi bir öğretmen olmak ne anlama geliyor sizce? Elbette iyi eğitim almış olmak, bilgi, eleştirel düşünme ve zekanın diğer becerilerine sahip olmak çok önemli. Ancak yine de iyi bir öğretmen, aldığı eğitimden, sahip olduğu deneyimden ve zekasından çok daha fazlası olmalıdır…
Herkes iyi bir öğretmene baktığında daha iyi bir öğretmen, daha iyi bir öğrenci hatta daha iyi bir insan olmak ister.
İyi bir öğretmen olmak ne anlama geliyor sizce? Elbette iyi eğitim almış olmak, bilgi, eleştirel düşünme ve zekanın diğer becerilerine sahip olmak çok önemli. Ancak yine de iyi bir öğretmen, aldığı eğitimden, sahip olduğu deneyimden ve zekasından çok daha fazlası olmalıdır.
İyi bir öğretmenin kalbindeki temel nitelikler neler olmalı?
İyiliksever olmak: İyi bir öğretmen öğrencilerine, meslektaşlarına, ailelere ve çevresindeki diğer insanlara karşı nazik ve iyi davranır. “Dünyayı iyilik kurtaracak” sözünün doğruluğuna inanıyorum. Bu, sınıftaki ve okuldaki atmosferi de gerçekten değiştirir. İyiliksever bir öğretmen olmak, öğrencilerin kendilerine değer verildiğini, varlıklarından memnuniyet duyulduğu ve sevildiklerini hissetmelerini sağlar.
Şefkatli olmak: Öğretmenlik çok insani bir meslektir. Şefkat, başkalarını anlamanın ve onlarla ilgilendiğinizi göstermenin en yüksek duygusudur. Şefkatli bir öğretmen, eylemleriyle öğrencilerine bu karakter özelliğini modeller ve bunun sonucunda öğrenciler etraflarındaki dünyayı anlamaya çok daha açık olmaya başlarlar.
Empati göstermek: Empati, sahip olmamız gereken ve hem kendimizde hem de öğrencilerimizde geliştirmeye çalışmamız gereken çok önemli bir özelliktir. Kendimizi başkalarının yerine koyabilmek ve dünyayı onların bakış açısından görebilmek, kararlarımızda ve eylemlerimizde güçlü bir etki yaratabilir.
Pozitif olmak: Pozitif bir insan olmak kolay bir şey değildir. Sadece sınırlı çözümleri olan problemlerle sürekli karşılaşırken pozitif bir öğretmen olmak ise çok daha zordur. Ancak yine de zor durumlarda bile pozitif kalabilmek, öğrenciler ve çevremizdeki insanlar üzerinde müthiş bir pozitif etki yaratır. Her şeye olumlu tarafından bakmak, dünyayı güzelleştirmeye de yardımcı olur.
Topluluk inşa etmek: İyi bir öğretmen ilişkiler, arkadaşlıklar ve bir topluluk inşa eder ve bunlar arasında köprüler kurar. Öğretmenler her zaman bir şeyleri daha iyi hale getirmeye çalışır. Sınıfın içindeki ve dışındaki şeyleri iyileştirir ve geliştirir. Bir topluluk yaratmak, iyi bir öğretmenin sınıfta yapmayı hedeflediği en önemli şeylerden biridir. İyi bir öğretmen bunu tüm bir okula yaymanın yollarını arar.
İlham vermek: Herkes iyi bir öğretmene baktığında daha iyi bir öğretmen, daha iyi bir öğrenci hatta daha iyi bir insan olmak ister. İyi bir öğretmen herkesin gözü önünde gizli hazineleri, ihtimalleri ve adalet duygusunu ortaya çıkarır.