Bu Blogda Ara

30 Aralık 2016 Cuma

LİDER


Günümüzde ticari değerler açısından, hemen hemen her şeyin ölçülebilir kriterlere sahip olması, özellikle kurumsallaşma adına büyük bir anlam ifade etmekte ve bu konuda kurumsal eğitimler içinde "Performans Yönetimi"ne duyulan ihtiyaç da, günden güne artmakta...


Bildiğiniz gibi, ister büyük ister küçük kurumlar veya markalar için performans yönetimi söz konusu olduğunda da, konu dönüp dolaşıp ekip çalışmasına ve liderliğe dayanmakta!..

1. Dinlemek

Dinlemeyi severim. İnsanları dikkatle dinleyerek çok şey öğrendim.
Çoğu insan karşısındakini hiç dinlemez.

Dinlemek, iyi giden her ilişkinin temelidir.
İyi liderler;

-Müşterilerinin ne istediğini, beklediğini ve ne gibi zorluklarla karşılaştığını dinlerler.
-Ekip arkadaşlarını dinlerler ve yeni fikirlere açıktırlar.
-Şirket hissedarlarını, yatırımcılarını ve rakiplerini dinlerler.

2. Hikaye Anlatma

Hikaye anlatma, fikirleri bugünün dünyasına koyabilmenin en iyi örneğidir.

Dinledikten sonra, liderlerin ürünlerini satabilmek için ama daha önemlisi fikirlerini satabilmek için, onları bir hikayeyle özdeşleştirmesi gerekir. Anlatılan bir hikaye insanları büyüler ve harekete geçmeye teşvik eder. İyi bir hikaye ya da örnek ile özdeşleştirmek ise anlatılan şeyin daha iyi anlaşılmasını da sağlar.

3. Kendin Olmak

Kendim olmanın beni bu kadar zengin edeceğini bilseydim, buna daha erken başlardım.

İyi bir lider, ne diyorsa odur ve kıyaslamanın ötesinde bir bütünlüğe sahiptir. Hakiki bir liderin özelliklerinden olan açıklık ve tevazu, insanları harekete geçirici ve pozitif bir enerji yaratır. Müşteriler, çalışanlar ve hatta medya bile kendi gibi olan bir insanın başarıya ulaşmasını ister.

Eskiden kişinin kişisel benliği ve herkese açık benliği arasında bir çizgi vardı. Sosyal medya bu çizgiyi bulanıklaştırdı.

4. Şeffaflık

Küçük bir iş adamı olarak, gerçekten başka kaldıracınız yok.

İş hayatında saklanacak bir yer yok, biri gerçeği saklamaya teşebbüs ettiğinde gerçek er ya da geç ortaya çıkacaktır. Açıklık ve şeffaflık; personel, müşteri ve iş arkadaşlarını daha mutlu kılar. Daha önemlisi, şeffaflık, gece uyumayı kolaylaştırır. Yalan söylemediğinde, kişi insanlardan bir şey saklamadığı için insanlarla daha rahat konuşur ve endişelenmez. Mutlu olmak bir lideri daha üretici yapar.

5. Takım Oyunu

Yetenek maçı kazandırır ama zeka ve takım oyunu şampiyonluğu.

Çalışılan kurum büyük ya da küçük olsun, çalışanlarla sürekli iletişim halinde oluruz. Diğerlerinin başarı kazanmasını, öne çıkmasını ve inovatif fikirleri teşvik etmek sevilen bir liderin yaptığı işlerdir. Bir liderin örgütü içerisinde çözüm için yaratıcı düşünebilmeyi içeren bir başarı kültürü yaratması gerekmektedir.

6. Sorumluluk

Hayatın %10'u başımıza gelenler, %90'ı ise onlara nasıl tepki verdiğimizdir.

İyi bir lider, müşterilerine, personellere ve yatırımcılara karşı sorumluluk sahibidir. Şirketteki tüm çalışanlar, şirketi daha iyi ya da daha kötüye götürecek bir iş yapabilir. Önemli olan, kazanan bir lider olarak bunun farkında olmak ve sorumluluk kültürünü şirkete içselleştirmeyi başarmaktır.

Gelen bir e-mail, sesli mail, bir not ya da tweet'e güzel bir şekilde cevap vermek onu gönderen müşteriniz ya da iş arkadaşınıza önem verdiğinizi gösterir ve organizasyonun tümü üzerinde pozitif bir etki yaratır.

7. Uyumluluk

Sizin için değişim bittiğinde, siz de bitmişsiniz demektir.

Pazar, hiç bir zaman şimdiki kadar hızlı değişmeye açık olmamıştı. Bir lider, koşullardaki ve zorluklardaki değişiklikleri yönetmede esnek ve değişikliklere karşı harekete geçmede atak olmalıdır. İnatçılık, artık modern bir liderde istenen özellikler arasında yer almıyor. Onun yerine, alçak gönüllülük ve istekli olmak bir lider için gerekli özellikler.

8. Tutku

Bir işi iyi yapabilmenin tek yolu yaptığınız işi sevmektir.

Yaptığı işi seven biri, tüm gün boyunca çalışmak zorunda değildir. Çünkü bu durum onun için bir zorunluluk yaratmaz, keyif verir.  Bir şirkete tutku ve istek katabilen liderler diğerlerine göre önemli derecede avantajlıdır. Çünkü tutku bulaşıcıdır ve diğer çalışanlara ve müşterilere de geçer. Tutku, iş verimini artıran etkenlerin başında gelir.

9. İnsanları Şaşırtabilmek

Gerçek bir lider her zaman elinde kimsenin önceden bilmediği bir sürpriz tutar, böylece ekibinin nefesini kesebilir, onu heyecanlı tutabilir.

Çoğu insan günlük hayatta sürprizlerle karşılaşmayı severler. Sevilen bir lider, etrafındakileri olumlu yönde şaşırtabilendir. Ekstra para harcamadan sürpriz yapabilmenin birçok yolu vardır. Bir gülümseme bile bu ihtiyacı karşılayabilir. Bu gibi yapılan küçük sürprizler ve insanları şaşırtan hareketler önemli fırsatların kapısını açabilir, hiç umulmayan bir anda işleri kolaylaştırabilir.

10. Basitlik

Eğer bir olayı basit bir şekilde açıklayamıyorsanız, onu yeterince anlamamışsınız demektir.

Dünya daha önce hiç olmadığı kadar karmaşık. Genellikle müşterilerin en iyi tepki verdiği şey basitlik -tasarım, işlev ve yapı olarak-. Karmaşık projeleri, problemleri ve fikirleri daha basit bileşenlere ayırarak anlatmak, müşterilerin, personelin ve diğer paydaşların daha iyi anlamasını sağlar. Ve lider onları bir kez daha kazanır.

11. Kendine Yapılan İyiliği Unutmamak

Durmak ve hayatımızda fark yaratan insanlara teşekkür etmek için zaman ayırmalıyız.

İyi bir liderbaşarıya ulaşmasına yardımcı olan, katkıda bulunan kişilere teşekkür etmeyi bilendir. Bir danışmana, müşteriye, çalışma arkadaşına ya da diğer paydaşlara teşekkür etmeyi bilmek; bir lideri mütevazitakdir edilen biri yapar ve çevresine olumlu etki bırakır. Ayrıca kişiyi de daha iyi hissettirir.

Yukarıdakilerin dışında iyi bir lider olabilmek için altın kural:
size nasıl davranılmasını istiyorsanız diğer insanlara da öyle davranın.