Bu Blogda Ara

30 Aralık 2016 Cuma

MOTİVASYON PSİKOLOJİ BAŞARI


MOTİVASYON

İşletmelerde takım temelli bir organizasyon modelinin uygulanması motivasyon açısından beklenen performans düzeyinin ortaya çıkmasını sağlayacaktır.
Takımlarda çalışan bireyler kendilerini daha az stresli bulurlar. Takım içindeki rollerinden dolayı sorumluluk üstlenseler bile başarının genel sorumluluğu bir bireyin omuzlarından bir çok kişinin omuzlarına geçer.

Paylaşılan sorumluluk, tek başına çalışan işçinin çok yüksek hedefler ya da zorluklarla karşılaştığı zaman yaşadığı panik ve çaresizliği hafifletir. Birey kendini daha fazla organizasyonun bir parçası gibi hisseder. İnsanlar kendilerini ve başkaları ile ilişkilerini sadece fiziksel yakınlık ( yanımdaki kadın ya da aşağı kattaki yönetici ) anlamında değil, kendi işleri ile diğer kişilerin yaptığı işler arasında bir bağlantı kurarak kavrarlar. Statüleri bir çizelge olmaktan çıkıp, gerçek haline gelir. Takımları içindeki gerçek konum ve önemlerini görürler.

Takım kararları ve faaliyetleri üyelerin katılımı, takımın istekliği nedeniyle üyelik ilişkilerinin sürdürülmesi , arkadaşça takım iklimi ve üyeler arasındaki ilişkilerin artması nedeniyle takımın bağlılığı yüksek olur. Yüksek bağlılığın takım üyelerinin morali ve doyumuna düzenli etkileri bulunur.

Tek başına takım üyeliği en büyük doyumu sağlasa bile, organizasyonun takıma ve üyelerine değer vermesi harika bir mutluluk kaynağıdır. Takımın ürettiği şeylerde kendi çabalarının nihai sonuçlarını görebildikleri için, takım üyeleri bir başarı duygusu tadar. Bu nihai ünün başka birimlerin ya da takımların işleyeceği bir hammadde olsa bile takım üyeleri kendi takımlarının üretimini ve bunun organizasyonun bütünsel üretimi ile bağlantısını görüp kavrarlar.

İşletmenin genel yönetimi organizasyonun bütünsel üretimi ile takımların kritik yeteneklerini eklemleyen bir motivasyon programını her zaman gündemde tutmalıdır.
Bir japon firması düzenli olarak kendi pazar ve ürün geliştirme önceliklerinin listesini yayınlıyor. Kuşkusuz yüksek profili kritik bir programı hazırlamada rol almak kişiye büyük bir statü kazandırır. Örgütteki herhangi birisi kendisinin büyük öncelikli projelerden birine katkıda bulunabileceğini düşünürse, kendi kendisini söz konusu ekipte görevlendirir. Ekip lideri başvuran kişiyi kabul etmeme hakkına sahiptir, ama sunulan beceriler projenin başarısı açısından kritik önem taşıyorsa, sözkonusu kendi ekibine verilmesini talep eder. Bu durumda, bu kişinin yeteneklerinin firma açısından yeni görevinde mevcut işine oranla niçin daha yaratıcı olacağını gerçekleştirmek zorundadır.

Böylesi bir sistemin varlığı birim yöneticilerini kilit elemanların gerçekten iddialı projelerde çalışmasını sağlamak için ellerinden gelen herşeyi yapmaya teşvik eder.
Başarılı bir takımda sosyal doyum ve görev performansı için gereksinimler iki çeşit rolü ortaya çıkarır; görev uzmanlığı rolünü uymayan kişilere amaçlarına ulaşmak takıma zamansal ve enerji açısından yardımcı olur. Takım sorunlarına yeni çözümler hazırlar, görev sorunlarına ilişkin öneriler getirirken, görevle ilişkili gerçekleri araştırırlar, sorunla ilişkili fikirlere perspektif getirirler. İlgi azaldığında takımı yeniden ateşler.

Sosyo-duygusal rol alarak, takım üyelerinin duygusal ihtiyaçlarını desteklerken, sosyalleşmelerini güçlendirir. İşlerine uyumlaştırma, direnci azaltma, takımı bir amaca doğru yöneltme, diğer takım üyelerinin fikirleriyle uyum sağlama takımın uyumu sürdürmede kendi fikirlerini öne sürme sosyo-duygusal rolün içersine girer.
Takımın performansı ile kendi başarıları arasında bağ kuran üyeler, bilişsel, duygusal ve davranışsal boyutları ile olumlu bir sürecin içersinde ilerlerler.

Üyelerin başarısına ilişkin duygu durumu, kendi başına büyük bir ödül içeriği taşır. Bir çok organizasyon, iyi yapılan işleri takdir etmek amacıyla ikramiyeler, hediyeler ve daha başka maddi ödüller kullanır. Maddi ödüller işçinin üretkenliğini etkiler, bu ödülleri kaldırmayı deneyin, neler olacağını görürsünüz. Buna karşılık, insanların işlerine, takım ve organizasyonlarına olan kişisel bağlılığı güçlendiren manevi ödüllerin onlar üzerindeki etkisi maddi duygusu, başarı duygusu, kendini gerçekleştirme duygusu sağlar ve üretkenliği güçlü biçimde etkiler.

Takım organizasyon içersindeki kritik konumu, organizasyonun dışsal başarılarına doğrudan katkısı, takım üyelerinin diğerlerinden farklı biçimde öne çıkan ve örnek gösterilen orjinal yetenekleri üyelerin duygu gelişimini olumlu biçimde etkilediği gibi organizasyonun bütünlüğüne ilişkin işbirliği kültürünün korunup ilerlemesine de fayda sağlar.

Takım çalışması yoluyla motivasyon, etkin ve maliyeti düşük bir motivasyon tekniğidir. Bireyleri tek tek motive etmenin maliyetinin ne denli yüksek olduğu gözönüne getirildiğinde bu durum kendiliğinden ortaya çıkar.
Günümüz işletmeleri performans kapasitelerinden daha fazla yararlanmada, orjinal teknolojileri geliştirmede, yapılarındaki girişim amaçlı faaliyetleri teşvik etmede takım çalışması yoluyla motivasyonu benimsemelidir.

EKİP ÇALIŞMASI ÖNEMLİ


EKİP ÇALIŞMASI ÖZELLİKLERİ

  • İletişim: Takım üyelerinin belli aralıklarla bir araya gelip yüz yüze veya internet üzerinden görüşmesi diğer zamanlarda ise takım içi iletişimin e-postalarla veya telefon görüşmeleri ile devam etmesi gerekir. İnsanların arasındaki iletişimin sağlıkla devam etmesi için takım üyelerin önce arkadaşlarını anlamaları sonra düşünceleri anlatmaları esastır.
  • Farklı Sesler: Eğer zengin bir ortam isteniyorsa takım içinde farklı düşüncelerin konuşulması desteklenmeli ve takım üyelerinin farklı seslere muhakkak saygı göstermesi gereklidir.
  • Eleştiri ve Öneri: Belli bir konu hakkında eleştiri yapılırken mümkünse bir öneri ile gidilmeli ve eleştirirken hiç kimsenin benliği aşağılanmadan ve kimse tahrik edilmeden düşünceler dile getirilmelidir.
  • “Ben bilirim”: Takım çalışmasının önünde bulunan belki en büyük engellerden bir tanesi. Takım üyelerinin herhangi birisinin kendisinin her zaman doğru olduğuna ve her şeyi bildiğine inanması takım motivasyonunu bozacaktır.
  • Sorumluluk Paylaşımı: Takımdaki sorumlulukların belli aralıklarla değişmesi hem takım üyelerinin kaynaşmasını artıracak hem de üyelerin kabiliyetlerinin ortaya çıkmasını sağlayacaktır.
  • Çalışmaların Belgelendirilmesi: Yapılan çalışmaların, öğrenilen yeni bilgilerin ile hem ihtiyaç dahilinde bilgiye ulaşmak kolaylaşacak hem de belgelerin web sitesinde yayınlanmasıyla, ilgili çalışmayı yapan ekibin ve arkadaşın bilinirliği artacaktır.
  • Çaba: Belli bir konuda bir takım üyesinin çaba sarf etmesi o kişinin çalışmasıyla ilgili takdir edilmesi için yeterlidir.
  • Harekete Geçilmesi: Bir şeyler yapmak için hiç kimseyi beklemeye gerek yok. Her takım üyesi ekibi sahiplenmeli ve duruma göre diğer arkadaşlarını ve takım sorumlusunu tetikleyebilmelidir.
  • Alışkanlıklar: Genel olarak bireysel çalışmaya alışık olduğumuzdan takım çalışmasına inansak bile başlarda takım çalışması bize zor gelebilir. Bu noktada irade gösterip takım içi iletişim ve takım çalışması devam ettirilmelidir.
  • Hedef: Takımların bir hedefi bulunmalı. Bu hem üyelerin ne yaptıklarının daha iyi anlamalarını hem de motivasyonlarının artmasını sağlayacaktır.
  • Araçlar: Takımlar yaptıkları işlerde görev paylaşımı yaparken Proje Yönetim Araçları ve ihtiyaçlarına göre başka araçları kullanmaları onları rahatlatacaktır. (İsteyen takımlara kendi sunucumuzda bulunan FengOffice (Proje Yönetim Aracı) hesabı oluşturabiliriz.)
  • Hayaller: Takım içerisinde üyeler yapacakları işle ilgili hayallerinden bahsedebilirler. Bu hem yeni fikirlerin doğmasını hem de motivasyonun artmasını sağlayacaktır.

TEAM WORK


Başarılı Bir Takım Çalışması İçin Gereken 10 Özellik

1. Güvenilirliğini kanıtlayabilmeli
İşini düzgün yapan ve üzerine düşen görevleri yerine getiren, sözlerini tutan bir takım arkadaşına rahatlıklar güvenebilirsiniz. Tutarlılık olmazsa olmaz bir özelliktir. Bu tip iş arkadaşınızın elindeki işi en iyi şekilde yapacağından emin olabilirsiniz.

2. Yapıcı şekilde iletişim kurmalı

Takımlar, düşüncelerini paylaşan ve fikirlerini açıkça ortaya koyabilen, dürüst ve diğer arkadaşlarına saygı gösteren kişilere ihtiyaç duyarlar. Bunu yapan kişi insanlarla yapıcı bir şekilde iletişim sağlıyordur. İyi bir takım arkadaşı, fikirlerini pozitif, kendine güvenli ve diğerlerine saygılı bir şekilde dile getirir.

3. Aktif bir dinleyici olmalı

İnsanları dinlemeyi bilen kişiler, takım için son derece değerli insanlardır. Takımlar, karşısındakini anlayan, söylediklerini algılayan ve başkalarının bakış açılarını ve düşüncelerini tarafsız bir şekilde gözden geçirebilen kişilere ihtiyaç duyarlar. Aynı şekilde, bir takım arkadaşı, diğerinin eleştirisini kendini korumaya almadan dinleyebilmelidir. Efektif iletişim ve problem çözme becerisi için ise en önemli şey önce dinleyip, sonra konuşmayı bilmektir.

4. Aktif bir katılımcı olarak hareket etmeli

Aktif şekilde katılımcı olan insanlar aynı zamanda iyi birer takım arkadaşıdırlar. Toplantılara hazırlıklı gelirler ve insanların konuştuklarını dikkatle dinlerler. İşlerine tamamen konsantredirler ve asla pasif değildirler.
Aktif katılımcı takım arkadaşları aynı zamanda, işleri halletmek için inisiyatif kullanabilen kişilerdirler.

5. Açık ve gönüllü bir şekilde bildiklerini paylaşmalı

İyi takım arkadaşları aynı zamanda paylaşımcı olurlar. Ellerindeki bilgileri ve deneyimi diğer arkadaşlarıyla paylaşmak için istekli olurlar. Diğer takım arkadaşlarının da daima iş hakkında güncel bilgiye sahip olduklarından emin olurlar.
Toplantılar ve organize görüşmelerin dışında da takımın üyeleri iyi iletişimde olmalıdırlar. Böylece birbirleriyle konuşurken ve önemli bilgileri aktarırken rahat olabilirler.

6. İşbirliği yapmalı ve yardım etmeye açık olmalı

İşbirliği içinde olmak, başkalarıyla çalışırken, gerçekten önemlidir. Etkili takım arkadaşları birbirleriyle işbirliği içinde olur ve fikirlerini tartışarak ortak bir noktada buluşurlar.

7. Esnek olmalı

Takımlar, değişen durumlarla sık sık karşılaşabilirler. Bu durumda bazen kendilerini de değiştirmeleri gerekebilir. İyi takım oyuncuları değişime ayak uyduranlardır. Yeni bir durumdan şikayet etmez ya da strese girmezler. Yeni durumların pozitif yanlarını görebilirler ve gerektiğinde uzlaşmaya varabilirler.

8. Takıma bağlı olmalı

İyi takım arkadaşları işlerine, takıma ve takımın işlerine özen gösterirler. Ofise her gün kararlı ve umursayarak gelirler.

9. Sorun çözmede başarılı olmalı

İyi takım arkadaşları sorunları çözmek için gönüllüdürler, problemler için birilerini suçlamaz ya da sorunu görmezden gelmezler.

10. Başkalarına saygılı ve destekleyici olmalı

İyi bir takım arkadaşı, diğer takım üyelerine adil ve saygılı davranır. Karşısındakini dinler ve fikirlerine saygı gösterir.

LİDER


Günümüzde ticari değerler açısından, hemen hemen her şeyin ölçülebilir kriterlere sahip olması, özellikle kurumsallaşma adına büyük bir anlam ifade etmekte ve bu konuda kurumsal eğitimler içinde "Performans Yönetimi"ne duyulan ihtiyaç da, günden güne artmakta...


Bildiğiniz gibi, ister büyük ister küçük kurumlar veya markalar için performans yönetimi söz konusu olduğunda da, konu dönüp dolaşıp ekip çalışmasına ve liderliğe dayanmakta!..

1. Dinlemek

Dinlemeyi severim. İnsanları dikkatle dinleyerek çok şey öğrendim.
Çoğu insan karşısındakini hiç dinlemez.

Dinlemek, iyi giden her ilişkinin temelidir.
İyi liderler;

-Müşterilerinin ne istediğini, beklediğini ve ne gibi zorluklarla karşılaştığını dinlerler.
-Ekip arkadaşlarını dinlerler ve yeni fikirlere açıktırlar.
-Şirket hissedarlarını, yatırımcılarını ve rakiplerini dinlerler.

2. Hikaye Anlatma

Hikaye anlatma, fikirleri bugünün dünyasına koyabilmenin en iyi örneğidir.

Dinledikten sonra, liderlerin ürünlerini satabilmek için ama daha önemlisi fikirlerini satabilmek için, onları bir hikayeyle özdeşleştirmesi gerekir. Anlatılan bir hikaye insanları büyüler ve harekete geçmeye teşvik eder. İyi bir hikaye ya da örnek ile özdeşleştirmek ise anlatılan şeyin daha iyi anlaşılmasını da sağlar.

3. Kendin Olmak

Kendim olmanın beni bu kadar zengin edeceğini bilseydim, buna daha erken başlardım.

İyi bir lider, ne diyorsa odur ve kıyaslamanın ötesinde bir bütünlüğe sahiptir. Hakiki bir liderin özelliklerinden olan açıklık ve tevazu, insanları harekete geçirici ve pozitif bir enerji yaratır. Müşteriler, çalışanlar ve hatta medya bile kendi gibi olan bir insanın başarıya ulaşmasını ister.

Eskiden kişinin kişisel benliği ve herkese açık benliği arasında bir çizgi vardı. Sosyal medya bu çizgiyi bulanıklaştırdı.

4. Şeffaflık

Küçük bir iş adamı olarak, gerçekten başka kaldıracınız yok.

İş hayatında saklanacak bir yer yok, biri gerçeği saklamaya teşebbüs ettiğinde gerçek er ya da geç ortaya çıkacaktır. Açıklık ve şeffaflık; personel, müşteri ve iş arkadaşlarını daha mutlu kılar. Daha önemlisi, şeffaflık, gece uyumayı kolaylaştırır. Yalan söylemediğinde, kişi insanlardan bir şey saklamadığı için insanlarla daha rahat konuşur ve endişelenmez. Mutlu olmak bir lideri daha üretici yapar.

5. Takım Oyunu

Yetenek maçı kazandırır ama zeka ve takım oyunu şampiyonluğu.

Çalışılan kurum büyük ya da küçük olsun, çalışanlarla sürekli iletişim halinde oluruz. Diğerlerinin başarı kazanmasını, öne çıkmasını ve inovatif fikirleri teşvik etmek sevilen bir liderin yaptığı işlerdir. Bir liderin örgütü içerisinde çözüm için yaratıcı düşünebilmeyi içeren bir başarı kültürü yaratması gerekmektedir.

6. Sorumluluk

Hayatın %10'u başımıza gelenler, %90'ı ise onlara nasıl tepki verdiğimizdir.

İyi bir lider, müşterilerine, personellere ve yatırımcılara karşı sorumluluk sahibidir. Şirketteki tüm çalışanlar, şirketi daha iyi ya da daha kötüye götürecek bir iş yapabilir. Önemli olan, kazanan bir lider olarak bunun farkında olmak ve sorumluluk kültürünü şirkete içselleştirmeyi başarmaktır.

Gelen bir e-mail, sesli mail, bir not ya da tweet'e güzel bir şekilde cevap vermek onu gönderen müşteriniz ya da iş arkadaşınıza önem verdiğinizi gösterir ve organizasyonun tümü üzerinde pozitif bir etki yaratır.

7. Uyumluluk

Sizin için değişim bittiğinde, siz de bitmişsiniz demektir.

Pazar, hiç bir zaman şimdiki kadar hızlı değişmeye açık olmamıştı. Bir lider, koşullardaki ve zorluklardaki değişiklikleri yönetmede esnek ve değişikliklere karşı harekete geçmede atak olmalıdır. İnatçılık, artık modern bir liderde istenen özellikler arasında yer almıyor. Onun yerine, alçak gönüllülük ve istekli olmak bir lider için gerekli özellikler.

8. Tutku

Bir işi iyi yapabilmenin tek yolu yaptığınız işi sevmektir.

Yaptığı işi seven biri, tüm gün boyunca çalışmak zorunda değildir. Çünkü bu durum onun için bir zorunluluk yaratmaz, keyif verir.  Bir şirkete tutku ve istek katabilen liderler diğerlerine göre önemli derecede avantajlıdır. Çünkü tutku bulaşıcıdır ve diğer çalışanlara ve müşterilere de geçer. Tutku, iş verimini artıran etkenlerin başında gelir.

9. İnsanları Şaşırtabilmek

Gerçek bir lider her zaman elinde kimsenin önceden bilmediği bir sürpriz tutar, böylece ekibinin nefesini kesebilir, onu heyecanlı tutabilir.

Çoğu insan günlük hayatta sürprizlerle karşılaşmayı severler. Sevilen bir lider, etrafındakileri olumlu yönde şaşırtabilendir. Ekstra para harcamadan sürpriz yapabilmenin birçok yolu vardır. Bir gülümseme bile bu ihtiyacı karşılayabilir. Bu gibi yapılan küçük sürprizler ve insanları şaşırtan hareketler önemli fırsatların kapısını açabilir, hiç umulmayan bir anda işleri kolaylaştırabilir.

10. Basitlik

Eğer bir olayı basit bir şekilde açıklayamıyorsanız, onu yeterince anlamamışsınız demektir.

Dünya daha önce hiç olmadığı kadar karmaşık. Genellikle müşterilerin en iyi tepki verdiği şey basitlik -tasarım, işlev ve yapı olarak-. Karmaşık projeleri, problemleri ve fikirleri daha basit bileşenlere ayırarak anlatmak, müşterilerin, personelin ve diğer paydaşların daha iyi anlamasını sağlar. Ve lider onları bir kez daha kazanır.

11. Kendine Yapılan İyiliği Unutmamak

Durmak ve hayatımızda fark yaratan insanlara teşekkür etmek için zaman ayırmalıyız.

İyi bir liderbaşarıya ulaşmasına yardımcı olan, katkıda bulunan kişilere teşekkür etmeyi bilendir. Bir danışmana, müşteriye, çalışma arkadaşına ya da diğer paydaşlara teşekkür etmeyi bilmek; bir lideri mütevazitakdir edilen biri yapar ve çevresine olumlu etki bırakır. Ayrıca kişiyi de daha iyi hissettirir.

Yukarıdakilerin dışında iyi bir lider olabilmek için altın kural:
size nasıl davranılmasını istiyorsanız diğer insanlara da öyle davranın.


SWOT ANALİZİ



SWOT ANALİZİ

SWOT analizi güçlü ve zayıf yönlerinizi anlamanıza, fırsatların farkına varmanıza ve karşılaşabileceğiniz tehditleri görmenize yardımcı olacak faydalı bir tekniktir.
İşletmeler açısından bakarsak SWOT(Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) analizleri bulunduğunuz piyasayı sürdürülebilir nişlere ayırmanıza yardımcı olur. Kişisel bağlamda ele alırsak da yeteneklerimizi, becerilerimizi ve fırsatları en iyi şekilde kullanarak kariyerimizi geliştirmemize yardımcı olur.
İşletmeler için SWOT analizleri
SWOT analizlerini güçlü yapan açığa çıkmamış fırsatları göstermesi ve yararlanmamızı sağlamasıdır. Ve işletmemizin zayıf yönlerini anlayarak tehditleri kontrol etmemizi ve ortadan kaldırmamızı sağlar.
Bunlara ek olarak kendi işletmenizi ve rakip işletmeleri SWOT çerçevesinde inceleyebilir ve işletmenizi diğerlerinden ayıracak stratejiler geliştirebilirsiniz. Bu sayede pazarda başarılı bir şekilde diğerleriyle rekabet edebilirsiniz.
SWOT analizi nasıl kullanılır?
1960 yılında Albert S Humphrey tarafından geliştirilen SWOT analizi eskiye göre daha kullanışlı ve faydalı hale gelmiştir. SWOT analizini iki şekilde kullanabilirsiniz. Başlangıç stratejisini oluşturmanıza yardımcı olur yani basit anlamıyla buz kırıcı veya daha sofistike bir şekilde ciddi bir strateji aracı olarak görebiliriz.
İpucu
Güçlü ve zayıf yönler iç çevre faktörlerine bağlıyken fırsatlar ve tehditler genellikle dış çevre faktörleriyle ilgilidir.
1-Güçlü yönler (Strength)
Kuruluşunuzun sahip olduğu avantajlar ne?
Neleri diğerlerinden daha iyi yapıyorsunuz?
Sizin kullandığınız ancak diğerlerinin kullanamadığı eşsiz veya en düşük maliyetli kaynaklar neler?
Rakipleriniz sizin hangi yönlerinizi güçlü bulur?
Firmanızın “benzersiz satış teklifi” ne?
Güçlü yönlerinizi hem kurum içi perspektiften hem de müşterilerinizin ve piyasadaki insanların bakış açısından değerlendirin.
Bununla birlikte güçlü yönlerinizi belirlemekte zorlanırsanız kurumunuzun karakteristik özelliklerinin listesini yapmayı deneyin. Umarız ki içlerinde bir kısmı güçlü yönlerinizdir.
Güçlü yönlerinizi incelerken bunları rakiplerinizle ilişkilendirin. Örneğin bütün rakiplerinizin üst kalite ürünler üretiyorsa sizinde üst kalite ürünler üretmeniz güçlü yönünüz olmaz.
2-Zayıf yönler (Weakness)
Neleri iyileştirmelisiniz?
Nelerden sakınmalısınız?
Rakipleriniz hangi yönlerinizi zayıf görüyor?
Hangi faktörler satışlarınızın düşmesine neden oluyor?
Yine iç çevre ve dış çevre açıdan düşünün: Diğer insanlar sizin göremediğinizi zayıflık olarak algılıyor mu?  Rakipleriniz herhangi bir şeyi sizden daha iyi yapıyor mu?
Gerçekçi olmanın zamanı geldi ve hoşunuza gitmeyen bütün gerçeklerle en yakın zamanda yüzleşmelisiniz.
3-Fırsatlar (Opportunities)
Hangi fırsatları değerlendirebilirsiniz?
Hangi fırsatların farkındasınız?
İşe yarar fırsatlar nasıl ortaya çıkar:
Teknolojideki ve pazardaki geniş ve dar ölçekli değişiklikler
Bulunduğunuz pazarı ilgilendiren hükümet politikası değişiklikleri
Yaşam tarzlarındaki, nüfus profilindeki ve sosyal düzendeki değişiklikler
Yerel etkinlikler
İpucu
Fırsatlara güçlü yönlermiş gibi bakmak doğru bir yaklaşımdır. Önünüze çıkan fırsatları geliştirip geliştiremeyeceğinizi değerlendirin. Alternatif olarak zayıf yönlerinize bakın ve zayıf yönlerinizi ortadan kaldırarak bunları fırsata dönüştürüp dönüştüremeyeceğinizi belirleyin.
4-Tehditler (Threats)
Önünüzde ne tür engeller var?
Rakipleriniz neler yapıyor?
İşinizle ilgili standartların veya uzmanlıkların, ürünlerin veya hizmetlerin kalitesi değişti mi?
Değişen teknolojisi piyasadaki yerinizi tehdit ediyor mu?
Borçlarınız veya nakit probleminiz var mı?
Zayıf yönlerinizden herhangi bir tanesi ciddi anlamda işinizi tehdit ediyor mu?

İpucu
Tehditleri ve fırsatları göz önünde bulundururken PEST analizi (dış çevre analizinde makro düzeydeki çevresel faktörlerin analizidir) sayesinde yeni hükümet düzenlemeleri veya teknolojik değişimler gibi çevresel faktörleri gözden kaçırmazsınız.
SWOT analizini ciddi anlamda bir araç olarak kullanıyorsanız aşağıdaki maddeleri göz önünde bulundurmanız gerekir:
Sadece kesin ve doğrulanabilir raporları kabul edin.
Uzun faktör listelerini mümkün olduğunca kısaltın ve öncelik sırasına göre düzenleyin. Bu sayede vaktinizi daha önemli konulara harcarsınız.
Seçenekler strateji oluşturma sürecindeki ileri safhalar için üretilir. Bunu doğru seviyelere uygulayın. Örneğin belirsiz firma seviyeleri yerine ürün veya ürün hattı seviyelerine Swot analizi yapmanız gerekebilir.
SWOT analizini diğer strateji araçlarıyla birlikte kullanın böylece durumla ilgili kapsamlı bir resim çıkarabilirsiniz.